Pages

Monday 26 September 2011

Saya seorang blogger

Blogger bermakna 'orang yang memiliki blog'. Hari ini, gelaran blogger sudah tidak memberi apa-apa makna kerana ramai orang sudah jadi blogger. Samalah seperti gelaran Datuk yang semakin susut nilai kerana sudah makin ramai orang mendapat gelaran tersebut.

Mungkin suatu hari , istilah 'blogger' akan hilang apabila semua orang memilki blog sebagai mana semua orang memiliki kad pengenalan. Sebab itu, tidak ada orang yang digelar 'kad pengenalanner'.

Untuk posting yang pertama ini, saya ingin membuat pengakuan. Sebenarnya ini bukanlah blog pertama. Ini adalah blog kedua. Semasa membuat blog pertama, saya berimpian yang ia akan jadi blog yang aktif, akan mencatat view yang tinggi, saya akan menjadi terkenal sebagai blogger yang hebat, tulisan saya dibukukan, dari buku akan difilemkan, dan saya akan jadi lebih terkenal daripada Siti Nurhaliza!

Namun, apa yang terjadi, selepas posting ketiga blog itu ditinggalkan sepi.

Ini adalah percubaan kedua. Kali ini. saya tidak mahu meletakkan sebarang expectation. Biarlah ia jadi sepertimana ia mahu jadi. 




No comments:

Post a Comment